Wednesday, 15 September 2010
America's Cup: The New Protocol for the America's Cup - A Formidable Opportunity for the French Team
by Aleph Sailing Team media (in translation by SailRaceWin)
Russell Coutts, CEO of the American syndicate BMW ORACLE, winners of the 33rd America's Cup, presented the new rules and context of the 34th edition. It will be in 2013 in 72 foot multihulls with wingmast that the best teams in the world will try to seize the most ancient (sporting) trophy in the world. Officially supported by the Fédération Française de Voile, the Aleph Project, led by Bertrand Pacé and Philippe Ligot presents its ambitions.
For Bertrand Pacé, skipper and assistant Director General of the French challenger for the America’s Cup, engaged in the 6 last editions of the AC:" It is superb timing for our country that is very much engaged in all the domains of the multihull and aeronautics. The architects, engineers and French flight are the originators of most of the innovations and developments in these domains. The ORMA 60 trimarans, to the maxi catamarans - possessors of the long-distance records, and with catamarans from The Race to the Hydrofoil, the French are unquestionably the best at multis. The American boat, conqueror of the last America’s Cup, was also conceived in one summer largely by the French. Our wish is to combine the best architect teams and the best possible sportsmen. We want to federate the three-colored talents of the regatta and race well, while going through the match racing and the Olympic part of the sport. Competence, talent and team spirit will be the criteria that will dictate our choice for those on board."
» It's a really unique opportunity. » Commented Philippe Ligot, Director General of the French Challenger for the America’s Cup. » Our team has been working for months on constructing a seductive project for our future sponsorship partners. The Defender has presented us with further hope. Incredible boats, a dozen teams going for the America’s Cup, the world's sailing stars, the means of retransmission of the point of innovation, solid media output for the duration and a high level of management. These ingredients offer, from 2011 and carrying on for three years, an exceptional exposition to our future partner-sponsors. It is they whom we must convince in the first instance, as soon as possible. They will benefit from the name of the team and will write, without doubt, one of the best pages of history in sport. In the presence of Jean-Pierre Champion, Président of the Fédération Française de Voile, we will present the tricolour project and its ambitions at a press conference in Paris on 30th September 2010. «
The tricolor crew led by Bertrand Pacé has distinguished itself in the past season in the Louis Vuitton Trophy in imposing itself against the New Zealand team in Auckland and in Sardinia against BMW-ORACLE, the current Defender of the America’s Cup.
In French:
Russell Coutts, patron du syndicat américain BMW-ORACLE vainqueur de la 33ème America’s Cup, vient de présenter les nouvelles règles et le contexte de la 34ème édition. Ce sera en 2013 sur des multicoques de 72 pieds dotés d’une aile que les meilleurs équipages mondiaux tenteront de ravir le plus ancien trophée du monde. Officiellement soutenu par la Fédération Française de Voile, le projet ALEPH mené par Bertrand Pacé et Philippe Ligot présente ses atouts et son ambition.
Pour Bertrand Pacé, skipper et Directeur général adjoint du challenger français pour l’America’s Cup, engagé sur les 6 dernières éditions de l’épreuve: » C’est une superbe opportunité pour notre pays qui est très en pointe dans les domaines du multicoque et de l’aéronautique. Les architectes, ingénieurs et navigants français sont à l’origine de la plupart des innovations et développements dans ces domaines. Du circuit des trimarans 60 pieds, aux maxi-catamarans détenteurs des records au long court, des catamarans de The Race à l’Hydroptère, les français sont indiscutablement les meilleurs. Le bateau américain vainqueur de la dernière America’s Cup a d’ailleurs été conçu en grande partie par des français. Notre souhait est de réunir la meilleure équipe architecturale et sportive possible. Nous voulons fédérer les talents tricolores de la régate à la course au large, en passant par le match-racing et l’olympisme. Compétence, talent et esprit d’équipe seront les critères qui dicteront nos choix quelque soit le poste à bord. »
» Une opportunité vraiment unique. » Commente Philippe Ligot Directeur général du challenger français pour l’America’s Cup. » Notre équipe travaille depuis des mois à construire un projet séduisant pour nos futurs partenaires-sponsors. Ce que nous présente le Defender va au delà de nos espérances. Des bateaux incroyables, une douzaine d’épreuves avant l’America’s Cup, les stars mondiales de la voile, des moyens de retransmissions à la pointe de l’innovation, un dispositif médiatique solide s’inscrivant dans la durée et un management de haut niveau. Ces ingrédients vont offrir dès 2011 et pendant 3 ans une exposition exceptionnelle à nos futurs partenaires-sponsors. C’est eux que nous devons convaincre en premier lieu, le plus tôt possible. Ils bénéficieront du nom de l’équipe et écriront sans aucun doute l’une des plus belles pages de l’histoire du sport. En présence de Jean-Pierre Champion, Président de la Fédération Française de Voile, nous présenterons le projet tricolore et ses ambitions lors d’une conférence de presse le 30 septembre à Paris. «
Aleph Sailing Team