Wednesday, 15 September 2010
America's Cup: Venezia Challenge Approves of the Protocol
Carlo Magna: "The Protocol of the 34th AC lends an eye to the sporting show and to the exploitation of investments."
Carlo Magna: "Il protocollo dell’AC34 strizza l’occhio allo spettacolo sportivo e alla valorizzazione degli investimenti."
by Geronimo Emili (loosely translated by SailRaceWin)
AC45 and AC72
Carlo Magna, President of Venezia Challenge commented positively on the protocol of the 34th America's Cup, released yesterday.
PROTOCOL
"The definitive version of the protocol of the 34th America's Cup released yesterday outlines the will of the Defender to realise an intelligent and exciting sporting event, in a manner in which it stands to achieve all of its potential. The route of the regatta will be richer, and with more cameras and microphones on board will render the action more 'living', and bring it closer to the spectators."
ENTRY FEE
"We learn positively that the entry fee has been reduced from 1.5 to 1 million Euros and that there is real concern to balance the investments, exploiting these to the utmost against the costs of a team.
SPONSOR
Venezia Challenge has finished the definition of the top and middle management and is working full time to build the panel of sponsors who will accompany it to the most important challenge in the world, and will allow Venezia Challenge to inscribe itself within the ranks of these before the end of March 2011. Veenzia Challenge will continue its roadshow of presentations to the Italian businesses capable of contributing to the spread of Italian values in the world, from food to design, and fashion to the most innovative technology, considering that the new rules involve the build of types of 'aeroplane'.
YACHT CLUB
We have started a road show with some Italian yacht clubs, commencing with those who have already stated unofficially their availability to sponsor the challenge of Venezia Challenge. The club chosen will be able to support the first project flag that has ever been presented in the America's Cup. The project is designed to transmit to the world the values of the Italians and Made in Italy: for this cause the name of Venice was chosen as this, above all else, communicates Italy to the world, and, above all else, the yacht club that will be chosen will be more happy than any other to transmit these values."
In Italian:
AC45 e AC72
Carlo Magna, Presidente di Venezia Challenge commenta positivamente il protocollo della 34a America’s Cup rilasciato ieri.
PROTOCOL
“La versione definitiva del protocollo della 34a America’s Cup rilasciato ieri delinea concretamente la volontà, da parte del defender, di realizzare un evento sportivo intelligente ed entusiasmante, in grado di mettere in risalto tutte le sue potenzialità. I percorsi di regata saranno più ricchi di virate, con più telecamere e microfoni a bordo che renderanno l’azione più avvincente, la scelta del multiscafo permetterà ai campi di regata di essere più vicini agli spettatori”.
ENTRY FEE
“Apprendiamo positivamente che la fee di entrata sia stata abbassata da 1,5 a 1 milione di euro e che ci sia una reale attenzione a bilanciare gli investimenti valorizzando al massimo gli ingenti costi a cui devono far fronte i team”.
SPONSOR
“Venezia Challenge ha ultimato la definizione del top/middle managemt e sta lavorando a pieno regime per costruire il panel di sponsor che la accompagneranno alla sfida più importante del mondo e che permetteranno a Venezia Challenge di inscriversi entro la fine di marzo 2011. Venezia Challenge proseguirà il road show di presentazioni alle aziende italiane capaci di contribuire alla diffusione dei valori italiani nel mondo, dal food al design, dalla moda alla tecnologia più innovativa considerato che le nuove regole di stazza impongono ai team di costruire veri e propri “aerei”.
YACHT CLUB
“Verrà avviato un road show con alcuni Yachting Club italiani, partendo da quelli che hanno già ufficiosamente dichirato la loro disponibilità ad appoggiare la sfida di Venezia Challenge. Il Club prescelto potrà supportare il primo progetto tricolore che sia mai stato presentato in Coppa America. Il progetto di sfida intende trasmettere al mondo i valori dell’italianità e del Made in Italy: per questo motivo è stato scelto il nome di Venezia che, a nostro avviso, più di ogni altro comunica l’Italia nel mondo e, sempre per questo motivo, lo Yachting Club prescelto sarà quello che più di ogni altro sarà felice e capace di trasmettere questi valori”.
Venezia Challenge